Skip to main content
Home » Verpakkingen » Boodschap op een avocado
Avocado

Boodschap op een avocado

Verpakkingen van de exotische groenten en fruit van Nature’s Pride omvatten vaak niet meer dan een stickertje maar moeten wel herkenbaar zijn en opvallen in het schap.

Dankzij innovatief design ontstond het merk EAT ME. “Eat me, I’m sweet” of “Eat me, I’m ripe” valt te lezen op producten van Nature’s Pride. Uit de sticker is een klein hapje verdwenen, om smakelijkheid te benadrukken.

De leverancier van exotische groenten en fruit wilde opvallende en inspirerende verpakkingen in een branche waarin producten vaak niet vergezeld gaan met veel verpakkingsmateriaal.

Paars en roze

“Opvallen en de boodschap brengen op een sticker van twee bij twee centimeter – zoals op onze avocado’s en mango’s waarmee het begon – was dus best een uitdaging. Samen met een packaging designbureau besloten we dat we op de verpakking heel direct wilden vertellen dat iedereen onze producten zou moeten proberen.

Om de aankoopbarrière te verlagen is er waar er meer ruimte is ook informatie te vinden op de verpakking

De vorm, de typerende kleur paars en een mooi door te vertalen patroon zorgt dat de producten – ondanks het kleine etiket – toch lekker brutaal opvallen in het schap”, vertelt marketing manager Jan Willem Verloop.

De stijl is doorgevoerd in de meeste producten van het bedrijf. Nature’s Pride verkoopt veel nicheproducten, van passiefruit tot groene asperges. Hiervan kent de consument niet altijd de juiste bereidingswijze. Om de aankoopbarrière te verlagen is er waar er meer ruimte is ook informatie te vinden op de verpakking, zoals smaakomschrijving, recepttips of een bewaaradvies.

Communicatiekracht

Nature’s Pride zocht de grenzen op in wat er te communiceren valt op een kleine sticker. Door een designbureau in de arm te nemen is daar het maximale aan communicatiekracht uitgehaald volgens Verloop. EAT ME is een succes. “En dat in een branche waarin merken niet gangbaar zijn.

Mensen herkennen onze producten en de daaraan gekoppelde kwaliteit en gaan ernaar op zoek in de supermarkt. In business-to-businesskanalen slaat het merk ook aan en het is inmiddels uitgerold naar key markets zoals Duitsland, Scandinavië, België, Frankrijk en Oost-Europa.”

Verloop vervolgt: “De toegevoegde waarde van een packaging designbureau is dat het vanuit een heel andere optiek naar je product durft te kijken en denkt buiten de gebaande paden. Als het goed is lanceert een bureau vernieuwende ideeën en blijft het die continu ontwikkelen. Samen hebben we gedurfde keuzes gemaakt en dat heeft ons succes opgeleverd. Voor ons is het belangrijk dat we snel met een bureau kunnen schakelen en direct met de designers om de tafel zitten.”

Next article